De omzet van Nederlandse webwinkels komt dit jaar niet voorbij de symbolische grens van 10 miljard euro. Dat verwachten analisten van ABN AMRO. Dit jaar komt de groei, net als vorig jaar, uit op 8,1%.
Volgens de analyse verkopen de sectoren reizen, telecom en kleding het meest online. De omzetaandelen zijn voor reizen 4%, telecom 12% en kleding 6,3%. De segmenten speelgoed en consumenten elektronica laten de sterkste groei zien. De omzet van deze segmenten steeg tussen 2010 en 2011 respectievelijk met 38 en 25%.
Consumenten blijven meer en vaker online bestellen, ze hebben gemiddeld bijna vijf keer een online aankoop gedaan. In de eerste helft van 2012 zijn er 42 miljoen internetbestellingen gedaan, een groei van 15 procent. In de eerste helft van 2012 hebben in totaal 8,5 miljoen internetters een online aankoop gedaan. Hiervan deden 300.000 consumenten voor de eerste keer een online aankoop.
Offline wordt verwacht dat het komend jaar 300 speelgoedwinkels moeten sluiten van de 1.100! Het is een feit dat steeds meer consumenten speelgoed bestellen via internet. Ook wordt er steeds meer tweedehands-speelgoed verkocht, via Marktplaats bijvoorbeeld.
Hoe ziet het online koopgedrag tijdens de feestdagen eruit?
2012 Online and Mobile Holiday Shopping Trends [Infographic]
Compliments of RetailCustomerExperience.com
Nog geen reacties.
Er zijn nog geen reacties geplaatst.