werk

DE WERELD om ons heen verandert in een rap tempo

“Vraag jij je ook wel eens af: Hoe en waar je moet beginnen? Het antwoord is: Hier en nu. Het is niet wachten tot de digitale storm voorbij is; het is leren communiceren smart over alle kanalen heen. Altijd en overall met een duidelijke client centric strategie, 24/7_

De wereld verandert snel terwijl Return On Investment het bedrijf regeert. Dat komt goed uit want met de juiste inzet van sociale media en luisteren naar de klant is je ROI namelijk: de garantie dat je bedrijf over 1 jaar nog zal bestaan. Meer dan 50% van de wereldbevolking is jonger dan 30 jaar. Deze doelgroep hecht ontzettend veel waarde aan het delen van relevante content, overal en altijd. Speel daar dus nu op in. Gebruik de inzet van je eigen data op alle beschikbare devices want er is geen tijd te verliezen_

In onze opdrachten ben ik verantwoordelijk voor de digitale transformatie en innovatie van.

Private Banking International ABN AMRO, Bethmannbank en Neuflize OBC

10 was INTERNATIONAL verantwoordelijk in 28 landen (Europa en Asia) voor 13 websites vanuit een Omni Channel en International Private Banking perspectief voor de inzet van de online, social media en mobiele kanalen bij het realiseren van klant tevredenheids-, verkoop-, en servicedoelstellingen. Mijn voornaamste werkzaamheden bestonden uit:

Samen met het global online team heb ik de online, mobiel en social media strategie geschreven en hebben we heel hard gewerkt aan de ‘Digital Ambition 2020’. Toen de eerste bouwstenen waren gelegd, werden we beloond met The Award Best Private Banking Websites WORLD WIDE. Het bevestigt ook onze Highly Commended prestigious industry AWARD DIGITAL CHANNELS_

ABN AMRO MeesPierson

10 was verantwoordelijk vanuit een CROSS CHANNEL en Private Banking perspectief voor de inzet van de online kanalen bij het realiseren van klant tevredenheids-, verkoop-, en SERVICE doelstellingen:

  • Ontwikkelen van de nieuwe online strategie voor private banking tot 2014
  • Inrichten en leiding geven aan het Internet-, Mobiel- en Social team
  • Managen van het Internet-, Mobiel- en Social Kanaal
  • Het ontwikkelen en implementeren van de online verkoop- en serviceprocessen
  • Begeleiden bij ABN AMRO MeesPierson van het nieuwe ontwerp en interactie van de website en INTERNETBANKIEREN

De website van ABN AMRO MeesPierson Private Banking is in 2012 verkozen tot DE BESTE WEBSITE onder de 40 grootste banken wereldwijd. Bekijk de presentatie cross- en social mediale kanaal inzet, vorig jaar stonden ze nog op de 23e plek. Het resultaat is gebaseerd op 55 criteria gegroepeerd in 3 hoofd categorieën. Het rapport vergelijkt de sites o.a. op gebruiks vriendelijkheid, kwaliteit van de content, contact mogelijkheden, interactiviteit en integratie van social media. E-commerce Congres Presentatie Caspar Fraiture ABN AMRO MeesPierson

 

MoneYou

10 was verantwoordelijk voor de productgroep Verzekeren. Naast de optimalisatie van de webpublicatie pag’s en AANVRAAGSTRATEN, tevens een sterk verbeterde (sales)CONVERSIE realiseren. Uiteraard zijn daar de inzet van de standaard traffic-builders als Display, Affiliates, Adwords en SEM ook een onderdeel van. Tegelijkertijd o.a. een (EDM)email-campagne uitgewerkt en met diverse externe partijen samenwerkingen opgezet, zoals bijvoorbeeld Netsociety, Sanoma en Mister Media. Tot slot was er een zeer hoge urgentie om de meetbaarheid te implementeren van CTR tot en met (sales)conversie dmv implementatie SiteStat, Google Analytics, Double Click en Lead-Q_

Daarnaast samen met een team van 10 mensen, bestaande uit Product Marketeers, Online Web-Analisten en andere disciplines verantwoordelijk voor de opdracht om de markt (volume) per verzekeringsproduct, concurrentie en moneyou-logopropositie te ANALYSEREN. Tevens het proces en de aanvraagstraten te TESTEN, distributie en marketing en branding te vergelijken. En ook provisievergelijkingen te maken en de impact van de provisie wetswijziging te bepalen. En dit alles over 2 peergroepen met 5 concurrenten_ www.MoneYou.nl

Postbank

10 (eenennul) was verantwoordelijk bij de Postbank voor de multi channel uitwerking van de STRATEGIE WIJZIGING naar alle Girorekeninghouders (6 milj.). Postbank was de eerste bank die communiceerde over transparante tarieven en de introductie van verschillende Betaalpakketten._
Tevens verantwoordelijk voor de implementatie van de strategie en productwijziging in de communicatiekanalen. Dit omvatte: DM, internet, foldermateriaal, standaard openingspakketten, alle systeembrieven en diverse andere middelen. En ook de verandering van de communicatie- en verkoopmogelijkheden van de medewerkers van de Telefoonbank, Postkantoren, Klantenservice en Agents. Bekijk het project nu hier_

NUON

10 bouwde het marketing en LOYALITEITS PROGRAMMA’S verder uit. Onderdelen hiervan waren de sponsorcontracten met KNVB www.EnergieVoorOranje.nl. Het werven van Ballenjongens voor de EK kwalificatiewedstrijden nuon-energieleveranciervan Oranje middels landelijke evenementen en een multimediale campagne. Naast de landelijke georganiseerde selectie evenementen, organisator en WOORDVOERDER tijdens de EK kwalificatie wedstrijden. Het uitnutten van het sponsorcontract met Natuurmonumenten www.nuon.nl/natuurdagen.nl door o.a. Natuurdagen te organiseren voor de klanten van Nuon met een multimediale campagne. Daarnaast was 10 verantwoordelijk voor de restyling van de bladformule ‘Altijd’_ www.nuon.nl

ABN AMRO

Verantwoordelijk voor het marketingcommunicatiebeleid t.b.v. multimedia activiteiten zoals de abnamro.nl WEBSITE MIGREREN en campagnes uitwerken. Content opnieuw schrijven, interactie en effectiviteit op de pagina’s optimaliseren, nieuwe formulieren maken. Dat voor alle product-, doelgroep- en themapagina’s. De rol van 10 interface tussen productafdeling, interactie, redactie, content eigenaren, legal en compliance, productmanagers en marketeers. Deze partijen projectmatig aansturen naast eigen specialisme, hoe verloopt het koopproces vanuit multi-channel marketing bekeken en wat willen we bereiken.  Na deze migratie groeide de online omzet in dat jaar fors: van 2% naar 20%._  www.abnamro.nl

philips-logoEnkele ervaringen aan opdrachtgeverzijde

      • Laurus/Konmar, (reorganisatie van de marketingafdeling, ontwikkeling van beheers-tools voor de marketing communicatiemiddelen, selecteren van de prefered suppliers, uitwerking van CLP, DM en alle andere communicatiemiddelen)laurus-logo
      • American Express, (DM, CLP en database analyse)
    • NVS Verzekeringen, (DM en Website)
    • jaarbeurs-utrecht-logoJaarbeurs Utrecht, (reorganisatie van 4 marketing business units en alle cross media activiteiten rondom beurzen voor exposanten en bezoekers)
    • honda-logoHonda Nederland (introductie nieuwe auto- en motor modellen)
  • Avery Dennison (advies marketing communicatie beheers-tool voor web en print in West- Europa)

Enkele ervaringen aan bureauzijde

  • fhv-bbdo-reclamebureauFHV/BBDO, (advies organisatiestructuur productie/traffic afdeling)
  • Euro RSCG/BLRS, (Pearle DM)
  • FCA!, (IKEA, Burger King, Aegon, Fina, Volkskrant en Saab)
  • Locomotive, (diverse klanten)
  • DRAFT, (Citroën)
  • Bates/NOT JUST FILM, (operations manager)