over

No more B2C en B2B het is human to human H2H

Caspar Fraiture is een allround digital transformer > innovator >  strateeg >  keynote spreker. We kennen allemaal Amazon, Uber en Google. Ze zijn de disrupters in deze economie. Ik ben een Director Digital en innovatie. Ik kan je helpen de disruptor te worden in plaats van.

Al vóór de millenniumbug werkte hij voor (internationale) corporates. Bij zijn opdrachten is hij in staat oplossingen te zoeken binnen een breder kader (client centricity), nieuwe ideeën en strategieën te genereren en te implementeren.

Binnen de Raad van Commissarissen of RvT en RvB ondersteun ik in het toezicht houden en besturen op iTech, e-sales en services, e-dienstverlening en content management in de traditionele, digitale en sociale kanalen.
Begeleid Directies van organisaties met mijn specifieke expertise in innovatie, business en digitale transformaties, IT, programma- en change management.

Sinds 2020 Tien Kennissessies voor 120 RvC’s met dashboard en digitale volwassenheids ondernemers scan.

Sinds 2020 Advies en begeleiding van het management van Sazas, de Nederlandse verzuim- en zorg verzekeraar. Dit jaar moeten ze hun complete IT-doel architectstructuur (back- en front office) vervangen, incl. het digitaliseren van de business processen. Ik begeleid hun met de uitwerking en presentaties van de stukken en projectvoorstellen voor de directie en raad van commissarissen.

Sinds september 2019 adviseer en begeleid ik de directie van woningcorporatie Woonwaard  bij de bijeenkomsten van de RvC 6 m/v.
We hebben voor hun de trends anno 2025 in kaart gebracht en de impact hiervan op de sector. Door interviews af te nemen en een enquête hebben we de fase qua digitale volwassenheid waarin Woonwaard zit inzichtelijk gemaakt.
Daarnaast werksessies en een programma uitgewerkt en begeleiden we de Raad van Commissarissen.

Van de leden van de raad van commissarissen, bestuur en management wordt verwacht dat zij kunnen omgaan met digitale transformatie, cyberrisico, regelgeving, cultuur en ethiek met de constante druk om bedrijfsprestaties te verbeteren. Nu de belangen groter zijn dan ooit, kunnen zij niet meer vertrouwen op verouderde manieren van besturen en toezicht houden.

Vanaf 2015 t/m 2018 bouwde ik mijn eerste ervaring op als voorzitter RvC van de Stichting School For Life. En heb ook de IDA Foundation geholpen met mijn expertise, toezicht houden op en begeleiding in:
– Ontwikkeling van het businessplan, Customer Journey en proces en SAP-implementatie.
– Ontwikkeling van de digitale strategie en groei van haar e-commerce activiteiten.
– Formuleren van doelen en analyseren van passende digitale en functionele oplossingen.

 Genomineerd voor digital transformer vanuit enkele honderden deelnemers voor de Digital Transformers Award 2015. De andere kandidaten waren Nuon, Ziggo, Philips HealthTech en Transavia. Lees meer over de cases Digital Transformers

Met een holistische en innovatieve kijk, kennis en fascinatie voor de invloed van IT, Ecommerce, CRM en de klant en medewerker in de organisatie tijdens de gehele  lifecycle, leidt Caspar sinds de millennium organisaties geruisloos door de digitale disruptieve economie. Hij doet dit met grote digitale passie en persoonlijke visie op fysieke en omni client channels.

De opkomst en ontwikkeling van nieuwe, interactieve communicatiekanalen, zoals bijvoorbeeld beeldbellen zorgt voor veranderende behoeften bij consumenten, klanten en relaties.

En dat stelt bedrijven voor een grote uitdaging. Het biedt echter ook kansen. Kansen om verschillende communicatie-, klantcontact- en bedrijfsprocessen efficiënter, effectiever en winstgevender te laten verlopen.

Sinds de millenniumbug heb ik bedrijven geholpen met de client customer journey: ABN AMRO Private Banking International, Bethmann Bank AG, Neuflize OBC, ABN AMRO MeesPierson, ING, MoneYou, Nuon, Philips Consumer Electronics en Postbank, FCA!, FHV/BBDO, Borremans&Russel, Kessels&Kramer, Jaarbeurs Utrecht, Honda, American Express, NVS. Ook in Healthcare voor VvAA En in de verzekeringsbranche bij de Unirobe Meeùs Groep onderdeel van AEGON en succesvol verkocht aan Aon.

Keywords Retail, Business-to-Business (B2B) + Business-to-Consumer (B2C) = Human-to-Human (H2H), Why, Digital Transformation = Digital Flow, Context, Agile, Design thinking, Startup, Social Media, Marketing Automation, Predictive Profiling, Optimization, Platform Business.

Keynote spreker op InsurTech bij Innopay in het WTC. Transforming Customer Experience across the Value Chain. Een impressie van mijn presentatie, de trends 2025 en keytrack voor succes in digitale transformaties uit de praktijk van o.a. Transavia, Aegon en Bidfood.

Digitalisering heeft gevolgen voor elk facet van de waardeketen van verzekeringen, van makelaars tot interactie met klanten tot verkoop en claimbeheer. Klantervaringen zijn dynamisch en evolueren met elke interactie tussen de klant. Alle inspanningen voor het onderhouden van klantrelaties maken deel uit van de waardeketen van de verzekering en moeten uiteindelijk resulteren in een positieve klantervaring.

De presentatie deelde hoe technologie deze veranderingen aanstuurt en innovaties biedt om nieuwe bedrijfsprocessen mogelijk te maken en zakelijke uitdagingen op te lossen, en de klantervaring te verbeteren – nu en voor de toekomst.

Andere impressies kan je hier bekijken

Nog geen reacties.

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

<

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.