Het Franse luxeconcern LVMH (LouisVuitton Moët Hennessy) heeft met het luxemerk Repeat haar eerste webwinkel geopend. De ultra zachte kleding is nu online verkrijgbaar in de Benelux, Duitsland en Oostenrijk.
Met deze webwinkel verwacht Repeat de merkbeleving beter over te kunnen brengen aan de consument. De online shop heeft dan ook dezelfde kenmerkende en dezelfde warme uitstraling als de fysieke Repeat winkels en shop-in-shops.
Voorlopig is alleen de collectie van Repeat te koop in de webwinkel. Later worden daar ook de kasjmiercollecties aan toegevoegd.
Ultra zachte kleding en de merkbeleving sec via je online shop over te brengen is naar mijn inzicht niet mogelijk! Daarnaast was de door LVMH onlangs ingezette prijsverhoging ook geen stimulans om de online merkbeleving te verhogen.
Wat wel werkt, is wat de Britse retailer French Connection (FCUK) doet met haar online winkeltje op YouTube: Het laat door middel van een model outfits zien voor diverse gelegenheden. Via YouTube de merkbeleving van een webshop overbrengen is zo weldegelijk mogelijk. De YouTique is geboren, met nu al meer dan 40.000 bezoekers in 1 maand!
Ook Toyota, Johnny Walker met The Man Who Walked Around The World en de oeroude scheerzeep Old Spice hadden al eerder een webshop-variant op YouTube.
Volgende week vertel ik hier over Amazon.com dat offline koopgedrag online beïnvloedt.
Nog geen reacties.
Er zijn nog geen reacties geplaatst.