YouTube heeft bevestigd dat ze de concurrentie aangaat met de traditionele omroepen. Zij hebben de rechten gewonnen voor het streamen van de Indian Premier League (IPL) Cricket in alle landen buiten de Verenigde Staten voor de komende twee jaar. Het is bijna verwonderlijk dat individuele rechten per land nog bestaan. Sinds wanneer consumeren consumenten uit de USA niet mondiaal en kijken Nederlanders niet naar de BBC? Het is geen geheim dat mensen zelf kiezen op welke manier en via welk medium ze willen kijken, zelfs de keuze via illegale kanalen en het delen van bestanden is een optie voor hun als er geen wettelijke optie beschikbaar is.
Het is weer een web-based bedrijf die de traditionele media laten beseffen dat content is king! En laten de omroepen en uitgeverijen nu weer ver achter zich. Eerst begonnen de reclame-inkomsten weg te glijden, in het voordeel van internet, en nu volgt de inhoud. YouTube beweert dat dit het eerste grote sportevenement is die wordt gestreamd over de hele wereld. En het zal zeker niet de laatste zijn…
Nog geen reacties.
Er zijn nog geen reacties geplaatst.