Wat doe jij om het marketing vak van de ondergang te redden?

Wat doe jij om het marketing vak van de ondergang te redden?

Donderdag 28 februari 2013 is het De Europese Dag van de Privacy. Het einde van marketing is in zicht. Hoe ga jij het Europese Parlement ervan bewust maken wat de gevolgen zijn voor het bedrijfsleven als ze op deze wijze de herziening van de Europese privacy regels accepteren?

De gemiddelde Nederlandse burger zit met zijn gegevens in honderden tot duizenden bestanden, zowel in de publieke als de private sector. Internet giganten als FacebookGoogle en Linkedin misbruiken de mazen in de Nederlandse privacywetgeving. Er is nauwelijks controle op dit proces en gebruikers kunnen de gemaakte afweging moeilijk terugdraaien.

Het Europese Parlement heeft bedacht om alle vormen van marketing ‘opt-in’ te maken. Dit betekent dat (als de voorstellen geaccepteerd worden) direct mail en telemarketing straks alleen nog maar kan als de consument hiervoor toestemming vooraf geeft. De consument moet toestemming geven zodra een bedrijf gegevens over hem vastlegt, al is dit alleen NAW of aankoopgeschiedenis. Bovendien wordt de definitie van persoonsgegevens flink verbreed, waardoor ook geo-data en cookies ook onder deze wet kunnen vallen.

Bij DDMA is men al maanden druk bezig om het Europese Parlement ervan bewust te maken wat de gevolgen zijn voor het bedrijfsleven.

Wat doe jij om ons marketing vak van de ondergang te redden en het Europese Parlement ervan bewust maken wat de gevolgen zijn voor het bedrijfsleven!

Caspar Fraiture
Geschreven door Caspar Fraiture

Nog geen reacties.

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Leave a comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.