Amazon is sinds kort in Engeland en Duitsland begonnen met de verkoop van food via de site. Met deze ontwikkeling verovert de webwinkel een stuk van de omzet van de offline supermarkten. Amazon biedt hiermee aan de bestaande klantengroep (77 miljoen bezoekers per maand) nog meer verscheidenheid aan producten. Het bedrijf positioneert zich als een visionair op het gebied van e-merce.
Verandert ons wekelijkse offline boodschappengedrag dan daadwerkelijk?
Albert.nl voert een andere strijd met slechts 2,7 miljoen bezoekers per maand. AH moet zijn offline klant nog steeds voor zich zien te winnen om online te komen winkelen… Maar AH heeft wel goed ingezien dat het offline gedrag veranderd is. AH verkoopt één product voor verschillende prijzen in verschillende winkelconcepten afgestemd op het consumentengedrag: De AH To Go is gemak, snel en duur op locaties zoals bijvoorbeeld stations. Het assortiment van de AH supermarkt is afgestemd op het koopgedrag in de wijk. AH XL start nu ook met non-food.
Ja, het boodschappengedrag zal veranderen van wekelijks naar dagelijks avondeten inkopen. In de supermarkt vinden dan tevens impuls- en gemaksaankopen plaats, denk bijvoorbeeld aan 123-panklaar gerechten. De consument zal grote wekelijkse of maandelijkse boodschappen meer en meer online gaan doen. Onze tijd wordt immers steeds schaarser, zeker in huishoudens van tweeverdieners met opgroeiende kinderen. Ook bij de sterk groeiende doelgroep eenpersoons huishoudens en ouderen die meer vanuit gemak en mobiliteit hun keuze laten beïnvloeden speelt tijd een belangrijke rol.
Nog geen reacties.
Er zijn nog geen reacties geplaatst.