Hoe leren wij het online gedrag begrijpen en hoe verleiden we ze?

Consumenten hebben oneindig veel mogelijkheden op internet, en elke dag komen er nog onnoemelijk veel bij. Is de consument inderdaad blij met al deze mogelijkheden. Benut en gebruikt hij ze ook en hoe? Meer dan 11 miljoen Nederlanders zijn per week meer dan 8 uur online, Wereldwijd worden er per dag 210 biljoen e-mails verzonden, 900.000 nieuws artikelen door bloggers geplaatst waarmee je 19 jaar de Telegraaf kan vullen. En worden er per dag 3 miljoen foto’s geupload op Flickr en 27 miljoen tweets per dag op Twitter.

Dus ook voor een adverteerder zijn de mogelijkheden eindeloos. Hoe maak je de juiste keuzes, en creëer je werkelijk relevantie? Qua verleiding van de consument worden op webanalisten vaak interessante cases uitgewerkt. “Meten is weten” wordt er vaak gezegd en we meten ook al heel veel. Maar meten is pas het begin. Inzicht, dat is de clue. En weten in welke context de metingen verricht zijn. Onlangs heeft een collega bij mijn klant ABN AMRO een aantal door ons gerealiseerde cases uitgewerkt.

Caspar Fraiture
Geschreven door Caspar Fraiture

Nog geen reacties.

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

<

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.