1. Gebruik aansprekend beeldmateriaal. Onderzoek wijst uit dat een gelukkige, lachende vrouw die de lezer aankijkt, als beeld het best functioneert.
Gebruik Pinterest om je beeld te selecteren. Deze foto’s zijn namelijk al door de social crowd beoordeeld. Zorg dat het gekozen beeld aansluit op het beeld van je landingspagina Source Search Engine Land De 3 beeld soorten
2. Elke kleine aanpassing kan helpen. Een kader om je advertentie (ad) vergroot de CTR met 100%. Source optimalisatie van je advertentie
Gmail heeft 50 verschillende blauwe schaduwen getest om te komen tot de hoogste conversie. Source QuickSprout
3. Zet targetting in. Gebruik de Custom Audiences Ad tool van Facebook en vergroot je conversie met 30% tot 50%. Source TechCrunch
4. A/B testen met je ad voor de hoogste conversie. De aantallen moeten wel statistisch significant zijn om goede keuzes te kunnen maken. Sources MaxyMiser Met een eenvoudige tool als optimizely kan je meteen aan de slag.
5. Dedicated team. Zet een professioneel team in op jouw social campagnes en vertrouw op hun adviezen en keuzes.
Nog geen reacties.
Er zijn nog geen reacties geplaatst.