Crowdsourcing in zijn ultieme vorm! Of is het een optimale inzet van alle on- en offline communicatie mogelijkheden?

Crowdsourcing in zijn ultieme vorm! Of is het een optimale inzet van alle on- en offline communicatie mogelijkheden?

Crowdsourcing is een hype en wordt vaak als middel ingezet, maar het is meer. T-Mobile bedacht een campagne met crowdsourcing als uitgangspunt in een nieuwe campagne.

T-Mobile heeft de wens van Josh Ward laten uitkomen. Josh werd geselecteerd uit alle reacties op een advertentie ter promotie van ‘win een gratis mobile en sms voor je hele leven’. De consument werd gevraagd welke wens ze in vervulling wilden laten gaan als ze zouden winnen.

Altijd al in een band willen spelen? Meer dan 1.000 mensen speelden mee met Josh’s Band en namen een eigen nummer op. Een echte band, die zijn eigen records schrijft en opneemt. En hun eigen clip heeft gemaakt, te zien op YouTube en samen een wereld tijd hadden.

Josh’s wens voor een super-band werd uiteindelijk de campagne voor T-mobile in 2010 en nu nog steeds actueel. Als locatie had Josh de straat gekozen om zijn droom te verwezenlijken, naast een rondreis door UK om bandleden te werven in steden als Bristol, Edinburgh, Manchester en Londen.

De band (1.107 mensen) werd live gefilmd en was de tv-commercial in het hele blok tijdens de pauze van de première van Channel 4’s Celebrity Big Brother.

De live-optredens werden ook uitgebracht als single op iTunes door Universal Music.

Tagged
Caspar Fraiture
Geschreven door Caspar Fraiture

Nog geen reacties.

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

<

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.