Google Outside denkt groot in de straten van Londen

Google Outside denkt groot in de straten van Londen

Zowel digitale als sociale marketing wordt geconfronteerd met uitdagende, in hoog tempo veranderende tijden. Voor de deur staat een kansrijke toekomst waarin alle kanalen optimaal geïntegreerd terug te vinden zullen zijn. Want merken als Amazon, Apple, Google en Microsoft investeren fors in het creëren van platforms die de ervaring van always on en always connected nog verder ondersteunen, van extreem kleine schermpjes naar gigantisch grote beeldschermen.

Google-outside-spot-eenennul-caspar-fraitureDe nieuwste toepassingen veranderen dus sterk van formaat. Het wearable device van Samsung, Sony of Pebble, door de early adopters tech togs genoemd – is extreem klein en smart. Bijvoorbeeld Thalmic Labs MYO armband. Dit superslimme gadget is in staat om spierbewegingen in je arm te registreren, te onderscheiden en er een handeling aan te koppelen. Dit biedt volop mogelijkheden in het dagelijkse leven op o.a. het gebied van remote control. Je dagelijkse gezondheid in kaart brengen (in de vorm van een armband) Nike+ Fuelband of een Fitbit, de grasmaaier aansturen, de laptop bedienen of gewoon een spelletje spelen op de Wii.

Als antwoord op de minuscule devices, lanceerde Google in Londen deze maand megagrote schermen onder de naam Google Outside. Deze digitale Google outdoor campagne in bushokjes en metrostations werkt op de Google Now technologie. Google brengt location-based en real-time informatie letterlijk naar buiten waarmee het de consument ad hoc een geweldige ervaring biedt die eerder alleen op desktops en mobiele devices te beleven was. Weer een stap verder dan de augmented reality van de smartphonegebruiker die een beeld scant, de software deze dan herkent en op scherm de bijbehorende content verschijnt.

Het is door de snelle ontwikkeling van deze nieuwe toepassingen praktisch ondenkbaar dat de huidige heilige triniteit in digitale en sociale marketing – telefoon, tablet en desktop – eenzaam en alleen aan de top blijven regeren. De wereld wordt steeds afhankelijker van digitale schermen en het einde is gelukkig nog niet in zicht.

The media agency involved was Manning Gottlieb OMD, with the digital campaign planned, bought and delivered by Talon and Grand Visual.

Caspar Fraiture
Geschreven door Caspar Fraiture

Nog geen reacties.

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Leave a comment