Gemakkelijk in vier stappen je E-commerce contactmomenten personaliseren.

Gemakkelijk in vier stappen je E-commerce contactmomenten personaliseren.

context personalized e-commerceHet inzetten van data om klant contactmomenten te personaliseren, zoals het tonen van content, productaanbevelingen en zoeksuggesties en -resultaten, hoeft niet ingewikkeld te zijn. Maak het probleem klein in plaats van groot en volg de vier stappen van de expertgroep.

(Hyper)personalisatie staat hoog op het prioriteitenlijstje van e-commerce managers. Client Centricity is belangrijk en dat geldt zeker voor de digitale kanalen. Slimme digitale kanalen waarin rekening wordt gehouden met context en klant voorkeuren, zorgen ervoor dat aangeboden informatie en producten uniek is en aandacht krijgt van de klant. Dit leidt tot hogere conversie en herhaalaankopen.

Personalisatie is geen doel op zich. Personalisatie gaat om het bieden van een contactmoment dat door de klant als betekenisvol wordt ervaren. Dat kan door gebruik te maken van data op andere contactmomenten.Nog mooier is om ervoor te zorgen dat tijdens het contactmoment de applicatie kan inspelen op verwachtingen van de klant. Dit kan met behulp van contextuele informatie, bijvoorbeeld wat voor type device wordt gebruikt, wat de laatst bekeken pagina’s zijn of wat er in de winkelmand zit.

Hoe vlieg je echter als e-commerce manager dit onderwerp aan? Het onderwerp kan groot en technisch lijken. De expertgroep Personalized E-commerce neemt je mee door de vier stappen die je moet zetten. We schuiven trend woorden als algoritmen, big data en machine learning aan de kant en hebben een praktische gids gemaakt om de eerste of volgende stappen in personalisatie te zetten.

De expertgroep heeft vier stappen geïdentificeerd en in iedere stap best practices benoemd met als doel om personalisatie effectief en rendabel in te zetten:

1. Maak je klant blij (leer waar jouw klant blij van wordt)
2. Haal het maximale uit de data die je al hebt
3. Kies passende technologieën
4. Integreer data (van uitkomsten) voor zelflerendhei
d

Meer lezen download hier de blue-paper

Caspar Fraiture
Geschreven door Caspar Fraiture

Nog geen reacties.

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.